19 sie 2023

Przepis na sukces: wysyłki SMS z Caterings

Marketing Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych

Wiadomości tekstowe to brakujące ogniwo, dzięki któremu poprawisz komunikację z klientami.
Poznaj możliwości modułu SMS dostępnego bezpośrednio
w panelu administracyjnym Caterings.

Twoi klienci lubią być poinformowani i zawsze na czasie – poznaj możliwości automatycznych oraz
masowych wysyłek SMS z systemu Caterings.

Dlaczego w ogóle myśleć o SMS-ach?

Smartfon to najważniejsze urządzenie naszych czasów, jest przecież pierwszą rzeczą, po którą sięgamy
zaraz po przebudzeniu. Za jego pomocą załatwiamy też coraz więcej codziennych spraw: kupujemy
produkty, usługi, zamawiamy posiłki i coraz częściej zarządzamy naszym czasem. Jak wykorzystać ten
potencjał do promocji i wsparcia marki cateringu dietetycznego?


Nowsze standardy, takie jak e-mail czy komunikatory, dają ogromne możliwości, ze względu na rosnący
szum informacyjny i inne uwarunkowania, nie zawsze jednak sprawdzają się w roli szybkich wiadomości.
Z tych właśnie powodów komunikacja SMS zyskuje na znaczeniu jako kanał przepływu informacji na linii
firma-klient.


Artykuł prezentuje możliwości wysyłek SMS dostępnych w panelu Caterings. A przy okazji przygotuje Cię
merytorycznie do prowadzenia skutecznej i zgodnej z prawem komunikacji mobilnej. Zacznę od
przedstawienia funkcji integracji z SMSAPI, zakończę fundamentalnymi zasadami SMS marketingu.
Przeczytaj i dowiedz się, jak spowodować, aby obsługa klienta stała się wyróżnikiem i przewagą Twojej
firmy.

Po co SMS dla cateringu dietetycznego?

Oprogramowanie do cateringu dietetycznego połączone z platformą wysyłkową to przepis na sprawnie
działającą komunikację z klientami. Za pomocą SMS-ów możesz informować o ważnych sprawach,
potwierdzać zamówienia czy prowadzić skuteczny i zgodny z RODO SMS marketing.
Takie wysyłki się najzwyczajniej opłacają, ponieważ bramka SMS dla Caterings automatyzuje
komunikację z klientami. Raz uruchomiona i poprawnie skonfigurowana będzie działać samodzielnie.

Za pomocą powiadomień przekaże najważniejsze informacje na temat zamówienia, dostarczenia i
subskrypcji pudełek. A SMS marketing poprawi wyniki sprzedażowe oraz wesprze proces odnawiania
zamówień
.

Jak uruchomić SMS-y w Caterings?

Oprogramowanie dla cateringu dietetycznego Caterings posiada wbudowany moduł SMS. Dzięki
połączeniu API SMS system automatycznie zleca dostarczenie wiadomości do Twoich klientów.
Zanim jednak przejdziesz do pisania treści i ustalania warunków wysyłek, załóż konto w SMSAPI – bez
tego ani rusz dalej. Poniżej znajdziesz listę czterech kroków, które należy wykonać, aby aktywować
wysyłki SMS z Caterings.


SMSAPI – pierwsze kroki:

1.Zarejestruj się w SMSAPI

2.Podaj dane firmy

3.Stwórz pole nadawcy

4.Wygeneruj token

Konfiguracja i przygotowanie bramki SMS

Konto w serwisie SMSAPI jest darmowe, założysz je w ciągu kilku minut, a na start dostajesz pakiet 50
testowych SMS-ów. Po ich wykorzystaniu płacisz jedynie za wysłane wiadomości. Oferujemy dwa
sposoby rozliczeń: prepaid (doładowania według potrzeb) lub postpaid (umowa na 24 miesiące) –
szczegóły sprawdź w Cenniku SMSAPI.


Gdy masz już dostęp do bramki SMS, zaloguj się i podaj podstawowe informacje na temat firmy –
przyśpieszy to weryfikację niezbędną dla poprawnego działania modułu w Caterings. W sekcji płatności
wybierz zakładkę Dane do faktury. Uzupełnij formularz i poczekaj na kontakt od pracownika SMSAPI.

Pole nadawcy SMS – nazwa firmy zamiast numeru
Ustaw własne pole nadawcy, czyli nazwę, która zastąpi numer telefonu w skrzynce odbiorczej SMS. Po
lewej stronie znajdziesz menu, kliknij Wiadomości SMS a potem Pola nadawcy. Wpisz swoją nazwę i
potwierdź oświadczenie.
Usługa jest w pełni darmowa, legalna i w dodatku znacząco wpływa na skuteczność wiadomości.
Sugeruję wybranie nazwy firmy lub innego hasła jednoznacznie kojarzącego się z Twoją marką.
Weryfikujemy wszystkie nowe zgłoszenia, tak aby zapewnić bezpieczeństwo komunikacji. To wszystko!
Caterings automatycznie pobierze domyślne pole nadawcy i opatrzy nim Twoje cipf-es.org wiadomości.

Token API SMS do połączenia Caterings i SMSAPI
W sekcji Ustawienia API wybierz Tokeny API (OAuth). Kliknij zielony przycisk, aby wygenerować nowy
token. Podaj nazwę, zdecyduj o dacie wygaśnięcia oraz zaznacz, z których funkcji chcesz korzystać. Do
poprawnego działania integracji niezbędne są: SMS, pola nadawcy SMS, czarna lista oraz skrócone linki.
Możesz też pozostawić wszystkie pola aktywne. Gdy klikniesz Generuj, wyświetli się ciąg znaków – to
Twój token.

Połącz Caterings z bramką SMS

Konfiguruj markę -> Mailingi i SMS


Przejdź do Caterings, pora połączyć SMSAPI z oprogramowanie do cateringu. W menu wybierz
Konfiguruj markę a następnie Mailingi i SMS. Tutaj aktywujesz moduł wiadomości tekstowych.
Jest to niezwykle proste i szybkie. Skopiuj token API z SMSAPI i wklej go w sekcji Bramka SMS. Zapisz
zmiany. Integracja zakończona! Twoje konto Caterings jest gotowe do wysyłek SMS. Wiadomości będą
dostarczane z zarejestrowanego wcześniej pola nadawcy SMS.


Uwaga! Token SMS API pozwala na połączenie i wysyłki wiadomości, dlatego nie udostępniaj go nikomu.
Po wklejeniu oczyść schowek (skopiuj dowolny inny fragment tekstu).

Uruchom automatyczne powiadomienia SMS

Konfiguruj markę -> Powiadomienia SMS

Przed Tobą konfiguracja powiadomień, czyli wiadomości wysyłanych po spełnieniu określonego warunku
np. złożenie, opłacenie, wysłanie zamówienia. Automatyczne SMS-y porządkują komunikację z klientami marki.
Zacznij od ustalenia, które wiadomości chcesz aktywować, zaznaczając odpowiedni kwadrat (checkbox).
W kolumnie obok ustawisz szablony treści SMS-ów. Możesz skorzystać z gotowych propozycji,
przykładów poniżej lub wymyślić swoje własne. Wykorzystaj parametry dynamiczne i wzbogać
wiadomości o imię klienta, nazwę firmy czy datę.


Przykłady treści powiadomień SMS:


o nowe konto
Cześć! Miło Cię widzieć w gronie klientów {{brand.name}}. Smacznego.


o nowe zamówienie
Wszystko ok! Przyjęliśmy Twoje zamówienie nr {{orderId}}.


o zmiana statusu z oczekującego na opłacone
Twoje zamówienie nr {{orderId}} w {{brand.name}} zostało pomyślnie opłacone.
Opłacone! Zamówienie nr {{orderId}} leci do kuchni.


o zmiana statusu z oczekującego na anulowane
Zamówienie nr {{orderId}} w {{brand.name}} zostało anulowane.


o zmiana statusu z opłacone na anulowane
Zamówienie nr {{orderId}} w {{brand.name}} zostało anulowane.


o dostarczenie torby
Puk, puk! Dieta na {{date}} czeka pod drzwiami.
{{brand.name}} czeka za drzwiami. Smacznego!


o odnowienie subskrypcji – zakończone powodzeniem
Subskrypcja {{brand.name}} aktywna! {{date}} dostarczymy kolejne pudełko.


o odnowienie subskrypcji – zakończone niepowodzeniem
Coś poszło nie tak podczas odnawiania subskrypcji diety na {{date}} w {{brand.name}}.
Szczegóły w panelu klienta.

Pamiętaj o zapisaniu zmian. Od tej pory system Caterings wysyła aktywowane wiadomości, gdy tylko
spełniony zostaje warunek np. pojawi się zamówienie, nowa rejestracja czy torba zostanie dostarczona.

Przypominaj o kończących się dietach

Konfiguruj markę -> Przypomnienia SMS


Wraz z dostępem do wysyłek SMS zyskujesz także narzędzie do przypominania o kończących się
dietach.
Dzięki własnym regułom ustalisz, kiedy i jak zachęcać do odnowienia subskrypcji.
Znajdź sekcję Przypomnienia SMS. Aby aktywować usługę, zaznacz pole Powiadamiaj użytkowników o
kończących się dietach. Następnie kliknij w Dodaj powiadomienie.
Ustal na ile godzin przed lub po zakończeniu subskrypcji wysłać wiadomość. Zdecyduj także, czy chcesz
wysyłać wiadomości do klientów bez zgód – sugeruję wysyłki wyłączne do odbiorców, którzy wyrazili
świadomej przyzwolenie.

Stwórz treść wiadomości. Możesz pisać o kończącej się diecie na kilka na kilka godzin przed lub
przypominać do upływie kilku dni, zachęcając do zdrowego trybu życia i wygody. Możesz skorzystać z
gotowych szablonów, własnej pomysłowości lub oprzeć się na propozycjach poniżej. Po zakończeniu
zapisz zmiany.

Przypomnienie SMS – przykłady treści wiadomości

o Przypominajka: zamów jedzenie na jutro!


o
Twoje TO DO na dzisiaj: zamów dietę w {{brand.name}}.


o Automatyczne przypomnienie: odnów zamówienie w {{brand.name}}.


o Jutro głodówka? Jeśli zmienisz zdanie, zamów smaczną dietę w {{brand.name}} i ciesz się dobrym samopoczuciem.


o Jeszcze zdążysz zamówić jedzenie na jutro – wybierz zdrową dietę od {{brand.name}} i oszczędzaj czas na gotowaniu.


o Nie przerywaj diety – zamów dostawę od {{brand.name}} i ciesz się zdrowiem.


o Wróć do zdrowego trybu życia z {{brand.name}}.


o Próbujesz nowych smaków? Wróć do nas, mamy coś dobrego! A na zachętę kod -20% na kolejne zamówienie w {{brand.name}}.


o Szukasz urozmaicenia codziennej diety? Mamy dla Ciebie kod -20% na następny zdrowy posiłek w {{brand.name}}.


o Jedzenie z dostawą pod drzwi – zamów pudełka od {{brand.name}} i nie przerywaj diety.


o Zdrowie, oszczędność czasu i wygoda… A tylko teraz -20% z kodem na kolejne zamówienie w {{brand.name}}.


o Twoja subskrypcja {{brand.name}} wygasła. Odnów zamówienie teraz, aby utrzymać zdrowe nawyki.


o Jeszcze zdążysz! Zamów jedzenie na jutro – wygodne i szybkie płatności oraz pewna dostawa diety od {{brand.name}}.


o Dieta pudełkowa od {{brand.name}} to oszczędność czasu, a z kodem -20% także pieniędzy! Złóż zamówienie i żyj zdrowo.


o Wróć na drogę zdrowia – zamów dietę i ciesz się do smacznym jedzeniem z codzienną dostawą.


o Nikt nie jest sobą na głodnego – oszczędź sobie nerwów i czasu – zamów jedzenie na jutro!


o Podobno bez jedzenia można wytrzymać i trzy tygodnie, ale po co to sprawdzać! Złóż zamówienie, a my dostarczmy zdrowy posiłek pod Twoje drzwi.

Wysyłaj wiadomości SMS do klientów

Obsługa klienta -> Wysyłka SMS


Masowe wysyłki SMS
to wygodna forma komunikacji SMS. Polega na jednorazowym nadaniu
wiadomości do wszystkich klientów lub wybranej grupy np. kobiet czy mieszkańców danego miasta.
Takie komunikaty są skuteczne w trakcie szerszych promocji i podczas specjalnych okazji i świąt, ale nie tylko!
Kampanię do wielu odbiorców zlecisz bezpośrednio w panelu Caterings w zakładce Wysyłka SMS.

W pierwszej kolumnie ustaw grupę odbiorczą, czyli adresatów wiadomości. W tym celu wykorzystaj
dowolne kombinacji tagów, stref i informacji na temat aktywnej diety.

Postaraj się jak najlepiej dopasować komunikat do wybranej grupy klientów – zauważysz różnicę w
skuteczności. Możesz też oczywiście napisać do wszystkich klientów.

Segmentacja odbiorców:
o zgoda na marketing
o aktywna dieta
o torba na wskazany dzień
o strefa geograficzna
o indywidualne tagi


Po prawej wprowadź treść oraz ustal datę wysyłki. Pomyśl o datach, które mogą być ciekawą okazją do
otrzymania promocyjnego SMS-a, ponieważ wiadomości możesz zlecić od razu lub zaplanować na
wskazany dzień i godzinę. Kliknij Dodaj SMS – system wyśle go w wybranym czasie.

Sprawdzaj skuteczność komunikacji SMS

Raporty analityczne -> Wysłane SMSy


Na tym ekranie podejrzysz wszystkie wysłane wiadomości tekstowe. Jeśli nie widzisz wcześniejszych
SMS-ów, rozwiń listę klikając Pokaż archiwum. Możesz także wygenerować raport w formie pliku Excel (xlsx).

Kilka słów o tym, jak pisać dobre wiadomości tekstowe

Skuteczność Twoich wiadomości tekstowych jest wprost uzależniona od jakości treści. Dodatkowymi
czynnikami są czas wysyłki, pole nadawcy oraz pozostała komunikacji marki w innych kanałach (strona
internetowa, aplikacja, e-mail, social media czy nawet opakowania).


Na start proponujemy skupić się właśnie na szablonach. Przedstawiamy kilka porad, które pomogą Ci
wypracować skuteczne wiadomości. Pamiętaj, że treści możesz zawsze zmodyfikować, jeśli widzisz, że
nie spełniają swojego zadania.


Fundamenty skutecznej komunikacji SMS:

1. Szanuj prywatność odbiorców

– nigdy nie wysyłaj wiadomości marketingowych do klientów,
którzy nie wyrazili zgody na to zgody.

2.Nie przesadzaj z ilością wysyłek

– szczególnie na początku ogranicz masowe wysyłki do 1-2
kampanii na miesiąc, tak aby nie przytłoczyć odbiorców.

3.Dopasuj treści do grupy odbiorczej

– tworząc szablony zastanów się, do kogo piszesz, jakie
argumenty mogą ich przekonać i kiedy powinni otrzymać wiadomości.

4.Korzystaj ze świąt i okazji specjalnych

– wydarzenia, takie jak głośna premiera filmowa czy Boże
Narodzenie to świetny kontekst komunikacji.

5.Prowadź spójną komunikację

– wiadomości tekstowe są częścią wizerunku marki, dlatego pisz
wiadomości, które wpisują się w ton przyjęty w social media czy na stronie firmy.

6.Monitoruj skuteczność wysyłek

– wykorzystaj statystyki (wzrost zamówień) czy linki z kodami
UTM, aby sprawdzać efekty kampanii SMS.s

Podobne posty

Wszystko, co musisz wiedzieć o brany cateringowej i prowadzeniu biznesu

Prowadzenie biznesu
Prowadzenie biznesu
Prowadzenie biznesu
Marketing Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych
Marketing Prowadzenie biznesu

03 mar 2022

Asystent Google to funkcja, która zmieniła oblicze korzystania ze smartfonów, ponieważ pozwala na wykonanie pewnych działań znacznie szybciej i bez żadnego wysiłku. Czy wiesz, że posiadając catering dietetyczny zintegrowany z systemem Caterings, Twoi Klienci będą mogli skorzystać z asystenta, aby zamówić dietę?

Prowadzenie biznesu NOWOŚĆ
Branża cateringów dietetycznych Prowadzenie biznesu

08 lut 2023

Stworzenie smacznego, a zarazem zdrowego menu cateringowego stanowi nie lada sztukę. Podczas przygotowywania posiłków dla klientów należy wziąć pod uwagę m.in. kluczowe potrzeby żywieniowe klientów oraz popularne diety np. dietę bezglutenową, wege, czy slim. Na co jeszcze warto zwracać uwagę przy układaniu dań? Sprawdź koniecznie nasz artykuł!

Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych NOWOŚĆ

12 mar 2023

W ostatnim czasie wraz ze wzrostem popularności zdrowego stylu życia, pojawiło się na rynku wiele firm cateringowych oferujących „diety pudełkowe”. Duża konkurencja sprawia, że ciężko pozyskać klienta, a jeszcze ciężej utrzymać go przy sobie. Nie jest to jednak niemożliwe! Sprawdź nasz artykuł i dowiedz się, jak to zrobić!

Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych Marketing NOWOŚĆ

13 mar 2023

23-25 marca 2023 roku w Warszawie odbędą się targi gastronomiczne SMAKKI GASTROTARGI, które mamy zaszczyt sponsorować i w nich uczestniczyć, poprzez udział w debacie dotyczącej cateringów dietetycznych: „Catering dietetyczny-wiedza od A do Z”.

Marketing Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych NOWOŚĆ