12 sty 2024

Rabat progresywny – jak zachęcić klientów do zamawiania na dłużej? – analiza Caterings

Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych Oprogramowanie

Jak przekonać klientów do zamawiania posiłków na więcej dni? Odpowiedzią mogą być atrakcyjne rabaty za dłuższe zamówienia.

Wyniki naszej analizy 54 marek cateringów dietetycznych wskazują, że warto rozważyć politykę rabatów progresywnych.

Analiza wykazała, że uzyskanie wysokiej długości zamówień jest możliwe bez oferowania rabatów za zamówienia na dłużej. Niektóre cateringi osiągnęły dobre wyniki, nie stosując strategii rabatowych. Jednak zauważamy, że większość cateringów, które odnotowały wysokie wyniki pod względem długości zamówień, korzysta z opcji oferowania rabatów za zamówienia na większą liczbę dni. To potwierdza, że choć istnieją inne sposoby motywowania klientów do wydłużenia okresu subskrypcji, polityka rabatowa stanowi skuteczne narzędzie w zwiększeniu liczby zamawianych dni.

Związek średniej długości zamówień ze stosowaniem rabatów za długość zamówienia. Kolumny przedstawiają średnią długość zamówienia w roku 2023, zacieniowany obszar – jak duży procent wszystkich zamówień stanowią zamówienia objęte rabatem progresywnym.

W wielu przypadkach zauważyliśmy znaczący wzrost liczby zamówień w pierwszym dniu zakresu objętego rabatem. To zjawisko jest godne uwagi, ponieważ wskazuje na istnienie silnej motywacji klientów do skorzystania z rabatów.

Przeprowadziliśmy analizę związku pomiędzy wielkością rabatu (wyrażoną procentowo lub kwotowo) a wzrostem sprzedaży.

Wzrost sprzedaży rozumiany jest tutaj jako wzrost liczby zamówień o długości umożliwiającej skorzystanie z rabatu w stosunku do liczby zamówień o dzień krótszy. Zatem, dla przykładu, jeśli Catering X oferuje rabat na zamówienia trwające 20 dni lub dłużej, w naszej analizie porównywaliśmy liczbę zamówień dokładnie na 20 dni z liczbą zamówień na 19 dni. To pozwoliło nam ocenić, jak wprowadzone rabaty wpływają na decyzje klientów dotyczące długości zamówienia.

Zauważyliśmy, że nie zawsze trzeba oferować wysokie rabaty – sam fakt ich istnienia, nawet przy niższych kwotach, może mieć wpływ na decyzje klientów. Warto rozważyć zastosowanie rabatów kilkuprocentowych (lub do 4 zł), które stopniowo rosną wraz z wydłużeniem czasu trwania zamówienia.

Oprócz tego, zbadaliśmy, jaka liczba dni trwania zamówienia może być najlepszym progiem do udzielenia rabatu.

Analizując różne marki, zaobserwowaliśmy, że zazwyczaj skuteczne są rabaty dla zamówień od 20 i od 40 dni. Niemniej jednak, warto podkreślić, że optymalna liczba dni może być różna dla każdego cateringu.

W celu optymalizacji polityki rabatów, polecamy wykonanie dodatkowej analizy opartej na specyfice Twojego biznesu.

Pozwoli Ci to lepiej zrozumieć potrzeby Twoich klientów i dostosować ofertę, co może doprowadzić do zwiększenia wielkości zamówień.

Podobne posty

Wszystko, co musisz wiedzieć o brany cateringowej i prowadzeniu biznesu

Prowadzenie biznesu
Prowadzenie biznesu
Prowadzenie biznesu
Marketing Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych
Marketing Prowadzenie biznesu

03 mar 2022

Asystent Google to funkcja, która zmieniła oblicze korzystania ze smartfonów, ponieważ pozwala na wykonanie pewnych działań znacznie szybciej i bez żadnego wysiłku. Czy wiesz, że posiadając catering dietetyczny zintegrowany z systemem Caterings, Twoi Klienci będą mogli skorzystać z asystenta, aby zamówić dietę?

Prowadzenie biznesu NOWOŚĆ
Branża cateringów dietetycznych Prowadzenie biznesu

08 lut 2023

Stworzenie smacznego, a zarazem zdrowego menu cateringowego stanowi nie lada sztukę. Podczas przygotowywania posiłków dla klientów należy wziąć pod uwagę m.in. kluczowe potrzeby żywieniowe klientów oraz popularne diety np. dietę bezglutenową, wege, czy slim. Na co jeszcze warto zwracać uwagę przy układaniu dań? Sprawdź koniecznie nasz artykuł!

Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych NOWOŚĆ

12 mar 2023

W ostatnim czasie wraz ze wzrostem popularności zdrowego stylu życia, pojawiło się na rynku wiele firm cateringowych oferujących „diety pudełkowe”. Duża konkurencja sprawia, że ciężko pozyskać klienta, a jeszcze ciężej utrzymać go przy sobie. Nie jest to jednak niemożliwe! Sprawdź nasz artykuł i dowiedz się, jak to zrobić!

Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych Marketing NOWOŚĆ

13 mar 2023

23-25 marca 2023 roku w Warszawie odbędą się targi gastronomiczne SMAKKI GASTROTARGI, które mamy zaszczyt sponsorować i w nich uczestniczyć, poprzez udział w debacie dotyczącej cateringów dietetycznych: „Catering dietetyczny-wiedza od A do Z”.

Marketing Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych NOWOŚĆ