13 sty 2024

Dni testowe – czy warto je oferować w cateringu dietetycznym? – analiza Caterings

Marketing Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych Oprogramowanie

Wiele marek cateringowych stosuje praktykę oferowania dni testowych. To podejście pozwala potencjalnym klientom na wypróbowanie usługi w niższej cenie. Czy warto oferować dni próbne? Sprawdziliśmy, jaka jest odpowiedź klientów na taką ofertę.

Według analizy kilkudziesięciu marek z branży, średnio 36,4% klientów, którzy skorzystali z oferty testowej w roku 2023, zdecydowało się na ponowne zamówienie.

Wyniki poszczególnych marek w zależności od średniej ceny zamówienia testowego:

Przeprowadziliśmy porównanie liczby nowych klientów, którzy decydują się na ponowne zamówienie, w zależności od tego czy ich pierwsze zamówienie było testowe.

Następnie porównaliśmy wyniki wszystkich analizowanych marek w zależności od długości zamówień testowych.

Według naszych obserwacji nie ma wyraźnej zależności pomiędzy cenami zamówień testowych, a prawdopodobieństwem, że klient zamówi ponownie. W większości analizowanych cateringów odnotowaliśmy dość duży procent klientów, którzy po zamówieniu próbnym zdecydowali się na zamówienie w regularnej cenie. Zdecydowanie najbardziej popularne są zamówienia na testy 2-5 dniowe.

Największy procent powracających klientów uzyskano dla zamówień testowych z przedziału 11-20 dni. Uwzględniając fakt, że liczba sprzedanych diet testowych w tym przedziale była zbyt niska by ocenić ich skuteczność, możemy jedynie stwierdzić że oferta na diety testowe 2-5 dniowe jest skuteczniejsza w pozyskiwaniu nowych klientów niż dieta 1-dniowa.

Oprócz tego, zbadaliśmy wpływ opcji dni testowych na całkowitą liczbę zamówień w przykładowych markach.

Ze skutecznością 36,4%, wprowadzenie dni testowych może być rozważane jako wartościowa strategia pozyskania nowych klientów. Warto przy tym wprowadzić opcję testowania dłuższą niż 1 dzień. Dłuższy okres testowy pozwoli klientom na lepsze zapoznanie się z ofertą, co może skutkować większym prawdopodobieństwem ponownego zamówienia. Analiza wykazała, że cena dni testowych nie jest głównym czynnikiem decydującym o liczbie zamówień testowych i prawdopodobieństwie ponownego zamówienia. To sugeruje, że wprowadzenie dni testowych nawet z niewielką promocją cenową może być skuteczną strategią.

Warto zwrócić uwagę, że nie we wszystkich markach włączenie lub wyłączenie opcji zamówień testowych przełożyło się widocznie na zmianę całkowitej liczby zamówień. Może to oznaczać, że stosowanie metody dni testowych może nie być wystarczającą praktyką pozyskiwania klientów bez działań dodatkowych (jak np. wykorzystanie informacji o możliwości zamówienia próbnego w działaniach marketingowych).

Podobne posty

Wszystko, co musisz wiedzieć o brany cateringowej i prowadzeniu biznesu

Prowadzenie biznesu
Prowadzenie biznesu
Prowadzenie biznesu
Marketing Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych
Marketing Prowadzenie biznesu

03 mar 2022

Asystent Google to funkcja, która zmieniła oblicze korzystania ze smartfonów, ponieważ pozwala na wykonanie pewnych działań znacznie szybciej i bez żadnego wysiłku. Czy wiesz, że posiadając catering dietetyczny zintegrowany z systemem Caterings, Twoi Klienci będą mogli skorzystać z asystenta, aby zamówić dietę?

Prowadzenie biznesu NOWOŚĆ
Branża cateringów dietetycznych Prowadzenie biznesu

08 lut 2023

Stworzenie smacznego, a zarazem zdrowego menu cateringowego stanowi nie lada sztukę. Podczas przygotowywania posiłków dla klientów należy wziąć pod uwagę m.in. kluczowe potrzeby żywieniowe klientów oraz popularne diety np. dietę bezglutenową, wege, czy slim. Na co jeszcze warto zwracać uwagę przy układaniu dań? Sprawdź koniecznie nasz artykuł!

Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych NOWOŚĆ

12 mar 2023

W ostatnim czasie wraz ze wzrostem popularności zdrowego stylu życia, pojawiło się na rynku wiele firm cateringowych oferujących „diety pudełkowe”. Duża konkurencja sprawia, że ciężko pozyskać klienta, a jeszcze ciężej utrzymać go przy sobie. Nie jest to jednak niemożliwe! Sprawdź nasz artykuł i dowiedz się, jak to zrobić!

Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych Marketing NOWOŚĆ

13 mar 2023

23-25 marca 2023 roku w Warszawie odbędą się targi gastronomiczne SMAKKI GASTROTARGI, które mamy zaszczyt sponsorować i w nich uczestniczyć, poprzez udział w debacie dotyczącej cateringów dietetycznych: „Catering dietetyczny-wiedza od A do Z”.

Marketing Prowadzenie biznesu Branża cateringów dietetycznych NOWOŚĆ