Według analizy kilkudziesięciu marek z branży, średnio 36,4% klientów, którzy skorzystali z oferty testowej w roku 2023, zdecydowało się na ponowne zamówienie.
Wyniki poszczególnych marek w zależności od średniej ceny zamówienia testowego:
Przeprowadziliśmy porównanie liczby nowych klientów, którzy decydują się na ponowne zamówienie, w zależności od tego czy ich pierwsze zamówienie było testowe.
Następnie porównaliśmy wyniki wszystkich analizowanych marek w zależności od długości zamówień testowych.
Według naszych obserwacji nie ma wyraźnej zależności pomiędzy cenami zamówień testowych, a prawdopodobieństwem, że klient zamówi ponownie. W większości analizowanych cateringów odnotowaliśmy dość duży procent klientów, którzy po zamówieniu próbnym zdecydowali się na zamówienie w regularnej cenie. Zdecydowanie najbardziej popularne są zamówienia na testy 2-5 dniowe.
Największy procent powracających klientów uzyskano dla zamówień testowych z przedziału 11-20 dni. Uwzględniając fakt, że liczba sprzedanych diet testowych w tym przedziale była zbyt niska by ocenić ich skuteczność, możemy jedynie stwierdzić że oferta na diety testowe 2-5 dniowe jest skuteczniejsza w pozyskiwaniu nowych klientów niż dieta 1-dniowa.
Oprócz tego, zbadaliśmy wpływ opcji dni testowych na całkowitą liczbę zamówień w przykładowych markach.
Ze skutecznością 36,4%, wprowadzenie dni testowych może być rozważane jako wartościowa strategia pozyskania nowych klientów. Warto przy tym wprowadzić opcję testowania dłuższą niż 1 dzień. Dłuższy okres testowy pozwoli klientom na lepsze zapoznanie się z ofertą, co może skutkować większym prawdopodobieństwem ponownego zamówienia. Analiza wykazała, że cena dni testowych nie jest głównym czynnikiem decydującym o liczbie zamówień testowych i prawdopodobieństwie ponownego zamówienia. To sugeruje, że wprowadzenie dni testowych nawet z niewielką promocją cenową może być skuteczną strategią.
Warto zwrócić uwagę, że nie we wszystkich markach włączenie lub wyłączenie opcji zamówień testowych przełożyło się widocznie na zmianę całkowitej liczby zamówień. Może to oznaczać, że stosowanie metody dni testowych może nie być wystarczającą praktyką pozyskiwania klientów bez działań dodatkowych (jak np. wykorzystanie informacji o możliwości zamówienia próbnego w działaniach marketingowych).