§ 1. DEFINICJE

  1. Usługodawca – Goodspeed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie pod adresem: ul. Poznańska 281a, 05-850 Ołtarzew, NIP: 527-264-09-57, REGON: 142658123, dla której Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawa, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego prowadzi rejestr przedsiębiorców pod nr KRS 0000369176.

  2. Klient – osoba prawna, osoba fizyczna – niebędąca konsumentem ani przedsiębiorcą na prawach konsumenta lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadająca zdolność do czynności prawnych. Klient może korzystać z Usługi wyłącznie w związku ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym także działalnością nierejestrowaną w rozumieniu art. 18 ustawy z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców (działalność nierejestrowana). Klient będący osobą fizyczną może korzystać z usługi jeśli jest ona związana bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą i posiada dla niego charakter zawodowy, co wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  3. System Caterings/ System – Oprogramowanie/system informatyczny służący do obsługi cateringu dietetycznego, spełniający wymagania wynikające ze Specyfikacji Systemu, udostępniony Klientowi do korzystania w ramach Usługi, przez Usługodawcę.

  4. Specyfikacja Systemu – dokument/dokumenty, określające w szczególności wymagania jakie spełnia System, jego wydajność i pojemność, zawierające opis działania Systemu, opis jego funkcjonalności.

  5. Usługa – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta, który zamierza korzystać z niej w celu prowadzenia działalności gospodarczej i zawodowej, polegająca na odpłatnym udostępnieniu Systemu Caterings, na zasadzie licencji, jego wdrożeniu i opiece serwisowej na warunkach zgodnych z niniejszym Regulaminem.

  6. Usługi dodatkowe – odpłatne świadczenia wykonywane przez Usługodawcę związane ze świadczoną Usługą.

  7. Cennik usług – szczegółowy cennik, umieszczony na stronie internetowej Usługodawcy.

  8. Pakiet, Pakiet usług – zakres usług świadczonych przez Usługodawcę na rzecz Klienta, określony w Cenniku usług.

  9. Opłata miesięczna – comiesięczne wynagrodzenie, naliczane pierwszego dnia każdego miesiąca, uiszczane z góry przez Klienta za świadczone Usługi wymienione w niniejszym Regulaminie i Cenniku usług. Wysokość Opłaty miesięcznej zależna jest od wybranego przez Klienta Pakietu dostępnego w Cenniku usług.

  10. Aktualizacje – kolejne wersje Systemu, które Usługodawca udostępnia dotychczasowym zarejestrowanym Klientom, bezpłatnie lub po uiszczeniu opłaty określonej w Cenniku usług.

  11. Serwis – witryna internetowa www.caterings.pl, poprzez którą Usługodawca świadczy Usługi.

  12. Licencja – upoważnienie (licencja) udzielone przez Usługodawcę Klientowi do korzystania z Systemu Caterings na warunkach określonych w Regulaminie.

  13. Regulamin – skierowany do Klientów (w tym osób fizycznych niebędących konsumentami ani przedsiębiorcami na prawach konsumenta), zbiór warunków i zasad określających zakres korzystania z Usługi przez Klienta, udostępniony elektronicznie w Serwisie w postaci pozwalającej na jego przechowywanie i odtwarzanie zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  14. Umowa Ramowa – zawarta pomiędzy Klientem, a Usługodawcą umowa ramowa o świadczenie usług związanych z dostarczeniem przez Usługodawcę na rzecz Klienta systemu Caterings, utrzymywania i aktualizowania go oraz udzielania wsparcia technicznego na rzecz Klienta. W razie rozbieżności, postanowienia Umowy Ramowej mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszego Regulaminu.

§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Poprzez przyjęcie niniejszego Regulaminu Klient decyduje się skorzystać z Usługi umożliwiającej wdrożenie w swojej działalności oprogramowania służącego do sprzedaży cateringu dietetycznego z wykorzystaniem udostępnionego przez Usługodawcę Systemu Caterings. Dokonanie zakupu Usługi, na którą składa się udostępnienie Systemu Caterings na zasadzie Licencji, jego wdrożenie oraz opieka serwisowa możliwe jest poprzez Serwis Usługodawcy.
  2. Regulamin jest integralną częścią Umowy Ramowej, zawieranej w momencie złożenia zamówienia przez Klienta na system Caterings. Klient ma obowiązek zapoznania się z jego postanowieniami.
  3. Zamawiając Usługę, Klient oświadcza, że w całości akceptuje niniejszy Regulamin i przyjmuje do wiadomości, że Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie. Ewentualne zmiany obowiązują od chwili udostępnienia nowej wersji Regulaminu na stronach internetowych Usługodawcy.
  4. Wszelkie kopiowanie rozwiązań i elementów zastosowanych w Systemie Caterings jest zabronione.

§ 3. ZAWARCIE UMOWY I ŚWIADCZENIE USŁUGI

  1. Złożenie zamówienia na Usługę następuje po wypełnieniu przez Klienta:
    • (a) formularza rejestracyjnego dostępnego w Serwisie Usługodawcy,
    • (b) złożenia oświadczenia, że zamówiona Usługa będzie związana z prowadzoną przez Klienta działalnością gospodarczą i posiadającą charakter zawodowy oraz
    • (c) zawarcia przez Usługodawcę z Klientem Umowy Ramowej.
  2. Usługa udostępniana jest na czas nieokreślony, z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, może zostać złożone przez Klienta dopiero po upływie 3 (trzech) odpłatnych miesięcy kalendarzowych świadczenia usług przez Usługodawcę na rzecz Klienta.
  3. Usługodawca może zażądać od Klienta dodatkowych danych, oraz przesłania dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji podanych danych przez Klienta przy składaniu zamówienia.
  4. Udostępnienie Systemu Caterings nastąpi do 10 dni roboczych po założeniu konta w portalu klienta, wybrania któregoś z pakietów usługi, wypełnienia formularza tworzenia nowej instancji przesłanego do klienta i zawarcia Umowy Ramowej.
  5. Klient upoważnia Usługodawcę do wystawiania faktur VAT z tytułu opłat, niewymagających podpisu. Oryginały faktur VAT zostaną dostarczone w formie elektronicznej w formacie PDF z zachowaniem standardów europejskiego modelu EDI opisanych w art.1 zaleceń Komisji Europejskiej z dnia 19.10.2004 roku nr 1994/820/WE.
  6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia Usługi wybranym Klientom bez podania przyczyny. W przypadku odmowy zawarcia umowy Klient nie zostanie obciążony żadnymi opłatami.
  7. Zakres świadczonych usług wynika z niniejszego Regulaminu. Opłaty za świadczenie wszelkich usług wykraczających poza ustalenia Regulaminu będą naliczane po indywidualnej konsultacji z Klientem.

§ 4. PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA

  1. Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych i aktualnych danych dotyczących jego bądź jego przedsiębiorstwa.
  2. Gdy Klient zauważy awarię w działaniu Systemu, w pierwszej kolejności zgłasza ten fakt na adres mailowy support@caterings.pl.
  3. Klient zobowiązany jest do terminowego opłacania wszelkich opłat związanych z realizacją Usługi.

§ 5. PRAWA I OBOWIĄZKI USŁUGODAWCY

  1. Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Klienta Usługi umożliwiającej wdrożenie w swojej działalności oprogramowania służącego do sprzedaży cateringu dietetycznego z wykorzystaniem udostępnionego przez Usługodawcę Systemu Caterings. Dokonanie zakupu Usługi, na którą składa się udostępnienie Systemu Caterings na zasadzie Licencji, jego wdrożenie oraz opieka serwisowa, możliwe jest poprzez Serwis Usługodawcy lub bezpośredni kontakt z Usługodawcą.
  2. Usługodawca dołoży wszelkich możliwych starań w celu zapewnienia bezawaryjności i ciągłości działania Systemu Caterings.
  3. Usługodawca ma prawo dokonywać czasowych przerw w dostępie do Systemu Caterings w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych lub jego aktualizacji, a ponadto w celu wymiany, rozbudowy lub konfiguracji sprzętu lub oprogramowania służących do realizacji Usługi.
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne straty Klienta spowodowane krótkotrwałymi przerwami w działaniu Serwisu i Systemu Caterings, wynikającymi z konieczności rozbudowy, zmiany konfiguracji lub wymiany sprzętu i oprogramowania oraz niezbędnych prac konserwacyjnych i aktualizacji Systemu Caterings.
  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za straty wynikające z zakłóceń w pracy łączy internetowych oraz innych od niego niezależnych, które mogą wpłynąć na działanie Serwisu i Systemu Caterings.
  6. Usługodawca nie odpowiada za zakłócenia w działaniu Systemu Caterings spowodowane nieprawidłowym i niezgodnym z zaleceniami korzystaniem z Systemu Caterings.
  7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Klienta spowodowane niezależnymi od Usługodawcy i niezawinionymi przez niego zagrożeniami występującymi w sieci Internet, a w szczególności włamaniami do systemu Klienta, przejęciami haseł przez osoby trzecie, zainfekowaniem systemu operacyjnego Klienta wirusami.
  8. Całkowita odpowiedzialność Usługodawcy wobec Klienta (w tym z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy) jest ustalona do wysokości udokumentowanych szkód (szkoda rzeczywista) poniesionych przez Klienta na skutek świadczonych usług i w każdym przypadku nie może przekroczyć wysokości trzykrotności wynagrodzenia netto należnego Usługodawcy za ostatni miesiąc przed powstaniem szkody z tytułu wykonania Usług. Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu utraconych korzyści przez Klienta jest wyłączona.
  9. Klient wyraża zgodę na zbieranie danych statystycznych związanych z prowadzoną przez niego sprzedażą cateringu dietetycznego. Danymi statystycznymi nie są objęte dane osobowe Klienta lub jego klientów.
  10. Usługodawca ma prawo rozwijać i dowolnie modyfikować Usługę oraz Usługi dodatkowe.
  11. Usługodawca nie odpowiada za awarie i usterki w działaniu Serwisu i Systemu Caterings, spowodowane czynnikami niezależnymi od Usługodawcy, a w szczególności działania siły wyższej, ingerencji osób trzecich, awarii sieci komunikacyjnych, zakłóceń spowodowanych działaniem dostawcy Internetu, jak i również zakłóceń znajdujących się w obszarach ryzyka innych dostawców internetowych.
  12. Usługodawcy przysługuje prawo do zamieszczenia na stronie internetowej, poprzez którą Klient dokonuje sprzedaży cateringu dietetycznego, informacji, że ten korzysta z oprogramowania udostępnionego przez Usługodawcę, zawierającej nazwę Caterings wraz z odnośnikiem do strony internetowej www.caterings.pl oraz odpowiedni element graficzny.
  13. Usługodawca nie jest zobowiązany do opracowywania aktualizacji Systemu Caterings poza tymi, które okażą się niezbędne do prawidłowego jego funkcjonowania.

§ 6. LICENCJA

  1. Usługodawca oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa osobiste i majątkowe do Systemu oraz że jest podmiotem wyłącznie uprawnionym do rozporządzania autorskimi prawami majątkowymi do Systemu z prawem do zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich lub udzielenia licencji oraz innymi uprawnieniami pozostającymi pod ochroną ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Usługodawca posługuje się elementami oprogramowania opartymi o szeroko pojęte licencje Open Source (BSD, MIT, GNU), do których nie ma praw autorskich i nie może ich przekazać. Te elementy oprogramowania będą dostępne dla Klienta na ogólnych warunkach zgodnych z zapisami tych licencji bez żadnych dodatkowych opłat.
  2. Utwór w postaci Systemu jest wolny od wad prawnych i nie jest obciążony jakimikolwiek prawami osób trzecich.
  3. Na System, w tym wbudowane oprogramowanie, interfejsy, zawartość, treści, czcionki, dokumentację, UX i inne dane dołączone do Systemu, które mogą być uaktualnione lub zastąpione przez uaktualnienie lub odtworzenie oprogramowania Systemu, na dowolnym nośniku lub w dowolnej innej formie, Usługodawca udziela Klientowi licencji wyłącznie na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Usługodawca zachowuje wszelkie prawa do Systemu, które nie zostały wprost przekazane Klientowi. Warunki niniejszej Licencji będą miały zastosowanie do wszystkich elementów Systemu (w tym dodatków i pakietów) Usługodawcy.
  4. Usługodawca według własnego uznania, może udostępniać w przyszłości aktualizacje. Warunki niniejszej Licencji mają zastosowanie do wszystkich aktualizacji Systemu, o ile do takiej aktualizacji nie jest dołączona odrębna licencja. W takim przypadku obowiązują warunki i ograniczenia wynikające z tej nowej licencji.
  5. Zgodnie z warunkami i postanowieniami zawartymi w niniejszej Licencji, Klient otrzymuje ograniczone i niewyłączne prawo do korzystania z Systemu, bez ograniczeń terytorialnych. Jeśli nie zostało to ustalone inaczej pomiędzy Stronami, niniejsza Licencja nie zezwala na dystrybuowanie lub udostępnianie Systemu przez sieć, dzięki czemu mogłoby być używane na wielu urządzeniach w tym samym czasie, przekraczającą uzgodnioną ilość. Niniejsza Licencja nie przyznaje Klientowi żadnych praw do używania zastrzeżonych, należących do Usługodawcy, interfejsów i do innej własności intelektualnej zawartej w projektach, tworzonych aplikacjach, produkcji, licencjonowaniu lub dystrybucji urządzeń i akcesoriów stron trzecich lub aplikacji stron trzecich do używania z Systemem.
  6. Zgodnie z warunkami i postanowieniami zawartymi w niniejszej Licencji, Klient otrzymuje ograniczone i niewyłączne prawo do pobierania aktualizacji Systemu, które mogą być udostępniane przez Usługodawcę.
  7. Klient nie może kopiować (poza sytuacjami wyszczególnionymi w niniejszej Licencji), dekompilować, przeprowadzać inżynierii wstecznej, deasemblować, próbować uzyskać kod źródłowy, odszyfrowywać, modyfikować ani tworzyć dzieł zależnych od Systemu i wszelkich usług udostępnianych przez System lub ich części (poza sytuacjami, gdy stoi to w sprzeczności z obowiązującym prawem). Klient zobowiązuje się, że nie będzie wykonywał wspomnianych czynności ani też nie będzie umożliwiał innym ich wykonania. Klient akceptuje i przyznaje, że nie będzie usuwał, ukrywał ani modyfikował żadnych informacji o prawach własności (w tym informacji o znakach towarowych i prawach autorskich), które mogą być dołączone lub zawarte do Systemu. Klient zobowiązuje się, że ani sam ani poprzez jakąkolwiek inną jednostkę czy inną osobę trzecią nie pozwoli na dostęp do Utworów innym podmiotom spoza grona uprawnionych.
  8. Klient może wykorzystywać System wyłącznie na własne potrzeby prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Zamawiający nie ma prawa do udzielania dalszych Licencji (zakaz sublicencjonowania). Klient nie ma prawa do wynajmowania, dzierżawienia, pożyczania, sprzedawania, redystrybucji, leasingu.
  9. W celu uniknięcia wątpliwości Strony zgodnie postanawiają, że w przypadku, w którym możliwa jest modyfikacja sposobu działania Systemu za pomocą wbudowanych lub dostarczonych narzędzi, w tym parametryzacja i konfiguracja Systemu, tworzenie raportów itp. Klient uprawniony jest do dokonania takich czynności bez konieczności zawierania odrębnych umów lub ponoszenia dodatkowych opłat, chyba że obowiązek zawarcia dodatkowej umowy lub dodatkowych opłat wyraźnie wynika z treści Umowy lub Regulaminu.
  10. W zakresie, w jakim z brzmienia Regulaminu lub właściwości Systemu wynika, że System lub jego komponenty (np. aplikacja użytkownika końcowego, skrypty, applety, inne elementy stron internetowych lub ekrany interfejsu użytkownika) przeznaczone są do udostępnienia osobom trzecim, udzielone lub zapewniane przez Usługodawcę upoważnienie (Licencja) na korzystanie z Systemu obejmuje również rozpowszechnienie, w tym publiczne wyświetlanie, odtwarzanie, a także udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
  11. Uprawnienia z Licencji Systemu Klient nabywa z chwilą przekazania Klientowi przez Usługodawcę systemu Caterings.
  12. W przypadku naruszenia postanowień dotyczących Licencji określonych w niniejszym paragrafie Usługodawca będzie miał prawo do wypowiedzenia Licencji ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Klient nie zaprzestanie naruszeń niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od dnia uzyskania pisemnej informacji od Usługodawcy wysłanej do Klienta.
  13. Usługodawcy przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania za szkody związane z nieprzestrzeganiem powyższych postanowień przez Użytkownika.
  14. Postanowienia dotyczące kar umownych są postanowieniami o charakterze samoistnym, a rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy i/lub Regulaminu, niezależnie od podstawy prawnej, nie powoduje utraty przez nie mocy i nie wyłącza uprawnienia Usługodawcy do dochodzenia kar należnych z tytułu wystąpienia okoliczności mających miejsce przed tym zdarzeniem. W celu uniknięcia wątpliwości Strony zgodnie postanawiają, że Usługodawca będzie uprawniony do dochodzenia ewentualnych kar umownych od Klienta, maksymalnie przez okres 36 miesięcy od daty zakończenia istniejącego między stronami stosunku prawnego.
  15. Kary umowne są od siebie niezależne i mogą zostać nałożone przez Usługodawcę za każdy przypadek naruszenia postanowień dotyczących Licencji określonych w niniejszym paragrafie odrębnie.

§ 7. PŁATNOŚĆ ZA USŁUGĘ

  1. Szczegółowe zasady wynagrodzenia płatnego przez Klienta na rzecz Usługodawcy w związku z korzystaniem z systemu Caterings i dostarczaniem Usług przez Usługodawcę określone są w Umowie Ramowej.
  2. Pierwszy miesiąc świadczenia usług na rzecz Klienta, liczony od dnia przekazania Klientowi systemu Caterings, jest bezpłatny. Każdy pozostały miesiąc świadczenia usług jest odpłatny na zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
  3. Każdego pierwszego dnia miesiąca do Klienta wysyłane jest elektroniczne rozliczenie z 14-dniowym terminem płatności. W przypadku, gdy Klient nie uiści należności w podanym terminie, Usługodawca ma prawo do ograniczenia dostępu do Usługi, z zablokowaniem możliwości korzystania z Systemu włącznie.
  4. Zablokowanie Usług nie zwalnia Klienta z obowiązku dokonania zaległych płatności oraz płatności w okresie wypowiedzenia Usługi.
  5. Do każdej faktury VAT Usługodawca dolicza podatek VAT obliczony wg obowiązujących stawek.
  6. Jeżeli Klient nie dokona płatności w terminie, Usługodawca ma prawo do naliczenia odsetek ustawowych od zaległej płatności.
  7. W każdej chwili Klient może dokonać zmiany wyboru Usług dodatkowych jak i podstawowego Pakietu, przy czym zmiana nastąpi od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Klient dokonał zmiany.
  8. W szczególnych przypadkach Usługodawca może rozliczać się z Klientem na zasadach określonych indywidualnie.

§ 8. REKLAMACJE I OPIEKA SERWISOWA

  1. Klient ma prawo zgłaszać reklamacje co do niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi.
  2. W przypadku zastrzeżeń co do poprawności rozliczenia opłaty za świadczoną przez Usługodawcę Usługę, Klient zobowiązany jest zgłosić Usługodawcy reklamację najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia pobrania lub naliczenia opłaty, której dotyczą zastrzeżenia.
  3. Niezgłoszenie reklamacji w terminie podanym w ustępie 2 oznacza akceptację rozliczeń przez Klienta.
  4. Wszystkie reklamacje dotyczące Usług świadczonych na podstawie umowy winny być zgłaszane na druku stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu, wraz z dokładnym wskazaniem nazwy Klienta, adresu siedziby Klienta, przedmiotu reklamacji, okoliczności uzasadniających reklamację oraz podpisem lub pieczęcią Klienta.
  5. Za dzień wniesienia reklamacji przyjmuje się dzień wpływu zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej na adres siedziby Usługodawcy.
  6. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 30 dni roboczych od daty jej wniesienia.
  7. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji kwota podlega zwrotowi.
  8. Prawo dochodzenia roszczeń reklamacyjnych w postępowaniu sądowym przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego.
  9. Usługodawca świadczy opiekę serwisową na rzecz Klienta. Wykonanie usługi serwisowej wymaga poprawnego zgłoszenia problemu przez Klienta.
  10. Za poprawne dokonanie zgłoszenia należy rozumieć pełny opis sytuacji w jakiej nastąpił problem i jakiego obszaru działania Systemu dotyczy. Zgłoszenia dokonuje pod wskazanym adresem mailowym support@caterings.pl.
  11. Opieka serwisowa nie obejmuje problemów/błędów związanych z nieprawidłowym użytkowaniem Systemu przez Klienta lub, które powstały z przyczyn niezależnych od Usługodawcy. Niniejsze nieprawidłowości i błędy mogą być naprawione przez Usługodawcę w ramach dodatkowych Usług, na podstawie Cennika usług.
  12. Czas reakcji na zgłoszenie wynosi 4 godziny robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00 oraz 6 godzin w soboty, niedziele i dni świąteczne. Termin dotyczy usterek uniemożliwiających korzystanie z podstawowych funkcji systemu jak zamawianie diet czy generowanie raportów.

§ 9. ROZWIĄZANIE UMOWY

  1. Zarówno Usługodawca, jak i Klient ma prawo wypowiedzieć umowę w każdym czasie, z zachowaniem okresu wypowiedzenia określonego w §3 ust.2 niniejszego Regulaminu. Wypowiedzenie umowy świadczenia usług wymaga formy pisemnej lub elektronicznej.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zaprzestania świadczenia Usługi, rozwiązania umowy i zablokowania dostępu do Systemu w trybie natychmiastowym w przypadku, gdy:
    1. Klient spóźnia się z płatnością przez okres dłuższy niż 14 dni,
    2. Klient przekazał Usługodawcy nieprawdziwe lub nieaktualne dane,
    3. Klient swoim postępowaniem działa na szkodę Usługodawcy,
    4. Klient dopuści się czynu karalnego w rozumieniu obowiązującego prawa,
    5. Strona internetowa prowadzona przez Klienta generuje obciążenie powodujące lub mogące spowodować niestabilne działanie bądź całkowite zaprzestanie działania Systemu,
    6. Klient narusza którykolwiek z punktów niniejszego Regulaminu.
  3. Klient przyjmuje do wiadomości, że z chwilą wypowiedzenia umowy jest równoznaczne z zaprzestaniem świadczenia przez Usługodawcę Usługi na rzecz Klienta.
  4. Pobrane opłaty za Usługi dodatkowe, których koszt został zaakceptowany przez Klienta, a prace nad nimi zostały rozpoczęte, nie podlegają zwrotowi. Dotyczy to również sytuacji, w której prace zostały rozpoczęte, jednak nie zostały w pełni zakończone.

§ 10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Usługodawca oświadcza, że jest Administratorem danych osobowych Klienta i osób wyznaczonych do kontaktu/ realizacji umowy. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych należy kontaktować się na adres mailowy: rodo@caterings.pl. Dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy, w tym świadczenia usług drogą elektroniczną (zarządzanie, zakładanie konta, obsługa konta, transakcji, płatności) tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy, w tym czynności zmierzające do zawarcia umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny),oraz art. 6 ust. 1 lit. f) – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest ułatwienie realizacji umowy poprzez komunikację z osobami kontaktowymi wskazanymi w umowie, obsługi procesu składanych reklamacji, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny), dochodzenia roszczeń lub obrony praw, jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, wypełniania obowiązków względem organów podatkowych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, prowadzenia badań statystycznych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest ulepszanie działania Serwisu, umożliwienie dopasowania go do potrzeb Klienta, usprawnienia prowadzenia działalności gospodarczej oraz archiwizacji dokumentów tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest przechowywanie dokumentacji, sprawniejsze i efektywniejsze prowadzenie działalności.
  2. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, z zastrzeżeniem warunków określonych w przepisach RODO, osobie, której dane dotyczą, przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  3. W pozostałym zakresie zasady przetwarzania danych zostały określone w Polityce Prywatności. Polityka prywatności zawiera w szczególności zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, w tym informacje na temat podstaw i celów przetwarzania danych osobowych, okresów przetwarzania danych osobowych, odbiorców danych, a także praw osób, których dane dotyczą. Znajdują się tam również informacje w zakresie stosowania w Serwisie plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
  4. Mając na uwadze charakter Usługi i w związku ze zlecaniem Usługodawcy wykonywania operacji na danych osobowych, których administratorem jest Klient, niniejszy dokument reguluje również zasady powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  5. Klient oświadcza, że jest administratorem danych osobowych swoich klientów i personelu, które w trybie art. 28 RODO powierza Usługodawcy do przetwarzania, na zasadach określonych w niniejszym dokumencie. Usługodawca pełni rolę Podmiotu Przetwarzającego.
  6. Administrator niniejszym powierza Podmiotowi Przetwarzającemu przetwarzanie Danych Osobowych na jego rzecz i w jego imieniu, wyłącznie dla celów realizacji umowy.
  7. Klient i Usługodawca oświadczają, że będą należycie przestrzegać swoich obowiązków wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej “RODO”) oraz innych mających do nich zastosowanie aktów prawa regulujących ochronę danych osobowych.
  8. Informacje na temat powierzonych do przetwarzania danych osobowych:
    1. Charakter przetwarzania: doraźny, forma elektroniczna.
    2. Cel przetwarzania: prawidłowa realizacja umowy.
    3. Okres przetwarzania: dane są przechowywane na potrzeby roszczeń Klienta wynikających z umowy i okres ich przetwarzania trwa do pełnego wygaśnięcia wszelkich istniejących lub mogących powstać roszczeń Klienta.

Poniższa tabela określa zakres i cela przetwarzania danych, w tym rodzaj danych osobowych i kategorię osób.

Cel przetwarzania Umożliwienie Klientowi świadczenia usług dla swoich klientów
Zakres danych osobowych
  • Imię, nazwisko;
  • Adres email;
  • Numer telefonu;
  • Wykorzystywana metoda płatności;
  • Numer rachunku bankowego;
  • Informacja o adresie dostawy;
  • Informacja o zakupionych usługach;
  • Adres zamieszkania;
  • Numer NIP;
  • Dane niezbędne do wystawienia faktury VAT;
  • Adres IP;
  • Rodzaj używanego urządzenia i oprogramowania;
  • Zachowanie użytkownika w systemie.
Rodzaj danych osobowych Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.
Kategorie osób Potencjalni klienci, klienci
Cel przetwarzania Obsługa transakcji płatniczych
Zakres danych osobowych
  • Numer karty płatniczej / kredytowej;
  • Imię i nazwisko posiadacza karty;
  • Adres e-mail.
Rodzaj danych osobowych Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.
Kategorie osób Klienci Klienta
Cel przetwarzania umożliwienie Klientowi wysyłanie informacji dot. świadczonych usług i promocji
Zakres danych osobowych
  • Imię, nazwisko;
  • Adres email;
  • Numer telefonu;
  • Informacja o preferencjach dot. usług;
Rodzaj danych osobowych Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.
Kategorie osób Osoby, które wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji handlowych lub realizacji wysyłki informacji w związku z zawartą umową.
Cel przetwarzania umożliwienie Klientowi realizację programu lojalnościowego
Zakres danych osobowych
  • Imię, nazwisko;
  • Adres email;
  • Liczba i wartość zamówionych usług;
Rodzaj danych osobowych Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.
Kategorie osób Osoby, które dołączyły do programu lojalnościowego
Cel przetwarzania Dostęp i obsługa systemów udostępnianych do realizacji Umowy
Zakres danych osobowych
  • Imię, nazwisko;
  • Adres email;
  • Numer telefonu;
  • Stanowisko;
Rodzaj danych osobowych Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.
Kategorie osób Personel Klienta
Cel przetwarzania Wykonywanie analityki i statystyk na danych w celu wyświetlenia raportów w systemie lub generowania raportów dla Klienta
Zakres danych osobowych
  • Imię, nazwisko;
  • Adres email;
  • Numer telefonu;
  • Stanowisko;
  • Miejsce pracy;
  • Informacje o nabytych usługach;
  • Informacja o preferencjach;
  • Liczba osób objętych zamówieniem;
  • Adres zamieszkania;
  • Numer NIP;
  • Dane niezbędne do wystawienia faktury VAT;
Rodzaj danych osobowych Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.
Kategorie osób Personel Klienta, klienci, potencjalni klienci Klienta
  1. Akceptacja niniejszego Regulaminu przez Klienta stanowi udokumentowane polecenie, o którym mowa w art. 28 ust. 3.a
  2. Usługodawca zobowiązuje się do:
    • zapewnienia, że podmioty upoważnione przez Usługodawcę do przetwarzania Danych Osobowych zostaną odpowiednio zobowiązane do zachowania poufności, lub są objęte takim obowiązkiem na mocy obowiązujących przepisów prawa;
    • powzięcia odpowiednich środków technicznych oraz organizacyjnych wymaganych przez art.32 RODO lub innych aktów dotyczących ochrony Danych Osobowych, biorąc pod uwagę stan wiedzy, koszty wdrożenia, charakter, zakres i cel przetwarzania, oraz ryzyka mające wpływ na osoby, których dane dotyczą;
    • wziąwszy pod uwagę charakter przetwarzania, i w miarę możliwości, wsparcia Klienta we wdrożeniu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu wykonania obowiązków Klienta polegających na odpowiedzi na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w rozdziale III RODO;
    • wziąwszy pod uwagę charakter przetwarzania, jak również dostępność określonych informacji dla Usługodawcy, wsparcia Klienta w zapewnieniu zgodności z obowiązkami wynikającymi z art. od 32 do 36 RODO;
    • na pisemne żądanie Klienta oraz wedle jego wyboru, usunięcia, bądź zwrócenia Klientowi Danych Osobowych po zakończeniu okresu umowy lub po upływie okresu przetwarzania Danych Osobowych, określonego w niniejszym dokumencie oraz usunięcia istniejących kopii, chyba że RODO lub mające zastosowanie akty dotyczące ochrony Danych Osobowych wymagają przechowywania Danych Osobowych, lub Usługodawca jest upoważniony do przetwarzania Danych Osobowych w oparciu o niezależną podstawę prawną, jako odrębny administrator danych;
    • na pisemne żądanie Klienta, udostępnienia informacji niezbędnych do wykazania zgodności z obowiązkami określonymi w art. 28 RODO, jeżeli żądane informacje znajdują się w posiadaniu lub pod kontrolą Usługodawcy; Usługodawca jest zobowiązany do przekazania informacji określonych w zdaniu poprzednim wyłącznie w zakresie, w jakim nie jest to sprzeczne z obowiązującymi przepisami, normami zawodowymi lub zobowiązaniami dotyczącymi poufności wobec osób trzecich;
    • poinformowania Klienta, jeśli w opinii Usługodawcy, instrukcja wydana przez Klienta narusza postanowienia RODO lub odpowiednich aktów prawa dotyczących Ochrony Danych Osobowych;
    • Klient jest uprawniony do przeprowadzenia audytu, w formie pisemnego wniosku o udzielenie odpowiednich informacji od Usługodawcy w celu kontroli przestrzegania zobowiązań wynikających z niniejszego dokumentu. Wniosek powinien zawierać dokładnie określenie informacji, danych, dokumentów, które mają być ujawnione w ramach audytu.
    • Audyt, o którym mowa powyżej, może być przeprowadzony przez Klienta, lub osobę trzecią upoważnioną przez Klienta i uprzednio uzgodnioną z Usługodawcą, wymagane jest też umówienie terminu i zakresu audytu.
    • Klient może skorzystać z prawa do przeprowadzenia audytu, nie częściej niż raz w roku kalendarzowym. Prawo to wygasa w każdym przypadku w ciągu 2 miesięcy od zakończenia przetwarzania przez Usługodawcę Danych Osobowych w imieniu Klienta na mocy niniejszego dokumentu.
    • Klient może wykorzystywać informacje otrzymane od Usługodawcy jedynie w celu zapewnienia lub wykazania zgodności z RODO bądź innymi przepisami w zakresie ochrony Danych Osobowych.
    • Usługodawca niezwłocznie powiadomi Klienta, jeżeli poweźmie wiadomość o naruszeniu ochrony Danych Osobowych.
    • W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa, Usługodawca będzie odpowiedzialny tylko za własne zawinione działania bądź zaniechania. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę zysku, utratę wartości firmy lub szans rozwoju biznesu, utracone korzyści lub utratę spodziewanych oszczędności, straty pośrednie lub wtórne.
    • Klient w okresie zobowiązuje się zapewnić pełną zgodność z RODO oraz innymi przepisami prawa w zakresie ochrony Danych Osobowych. W szczególności Klient zapewnia, że: przetwarza Dane Osobowe zgodnie z RODO oraz innymi przepisami prawa w zakresie ochrony Danych Osobowych, instrukcje Klienta udzielone Usługodawcy w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych są i będą zgodne z RODO oraz innymi przepisami prawa w zakresie ochrony Danych Osobowych.
    • Klient niezwłocznie poinformuje Usługodawcę na piśmie o wszelkich nieprawidłowościach, które zidentyfikuje w związku z przetwarzaniem przez Usługodawcę Danych Osobowych w ramach niniejszego dokumentu.
    • Klient niniejszym upoważnia Usługodawcę do dalszego powierzenia przetwarzania Danych Osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji umowy, w tym podmiotom zajmującym się serwisem sprzętu komputerowego, outsourcingiem IT, hostingiem strony internetowej i poczty, dostawą serwera, współpracownikom.
    • Usługodawca poinformuje Klienta o każdym zamiarze dotyczącym powiększenia lub zmiany kręgu podmiotów uprawnionych do dalszego przetwarzania Danych Osobowych. Strony przyjmują, że lista przetwarzających oraz środki techniczne i organizacyjne podlegają aktualizacji danych i mogą być zmieniane od czasu do czasu jednostronnie przez Usługodawcę m.in. w celu zapewnienia zgodności. W takim wypadku Usługodawca wysyła informację do Klienta na adres e-mail wskazany do korespondencji. Zmiany stosuje się automatycznie z datą wskazaną w każdym z dokumentów jako data rozpoczęcia obowiązywania. Jeżeli Klient nie zgadza się na zmianę ma prawo do wypowiedzenia Umowy.
    • Usługodawca nałoży na Dalszy Podmiot Przetwarzający, takie same obowiązki, jakie zostały określone w niniejszym dokumencie wobec Usługodawcy. Jeżeli Dalszy Podmiot Przetwarzający nie wypełnia swoich zobowiązań w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych, Usługodawca ponosi odpowiedzialność z tego tytułu wobec Klienta.
  3. Strony zgodnie oświadczają, że dołożą wszelkich starań i będą współpracować przy wykonywaniu tejże umowy powierzenia danych.
  4. Każda ze Stron zobowiązuje się dołożyć należytej staranności w celu należytego wykonania zobowiązań wynikających z niniejszej umowy pomimo wystąpienia siły wyższej [zdarzenie o charakterze przypadkowym lub/i naturalnym (żywiołowym), na którego wystąpienie nie ma wpływu żadna ze Stron np. pożar, wybuch, awaria zasilania, trzęsienie ziemi, powódź, oberwanie chmury, zamieszki, działania organów cywilnych lub/i wojskowych, wojna, akty terroryzmu (w tym cyberterroryzmu), działania lub/i zaniechania operatorów systemów teleinformatycznych, inne zdarzenia losowe (np. choroba, wypadek)] albo działania/zaniechania osoby trzeciej.
  5. Żadna ze Stron nie jest odpowiedzialna za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań, wynikających z niniejszej umowy powierzenia danych, z powodu siły wyższej albo działanie lub zaniechanie osoby trzeciej, na którą nie miała wpływu dana Strona. Jeżeli siła wyższa albo działanie/zaniechanie osoby trzeciej, na której wystąpienie nie miała wpływu Strona spowoduje niewykonanie lub/i nienależyte wykonanie przez Stronę zobowiązań wynikających z umowy powierzenia danych osobowych, Strona ta niezwłocznie zawiadomi drugą Stronę o powstaniu i ustaniu przyczyny przedstawiając dokumentację w tym zakresie oraz niezwłocznie rozpocznie usuwanie skutków tego zdarzenia o ile będzie to możliwe.
  6. Usługodawca odpowiada tylko za szkody spowodowane swoim zawinionym działaniem w związku z niedopełnieniem obowiązków, które RODO nakłada bezpośrednio na Usługodawcę lub gdy działał poza zgodnymi z prawem instrukcjami Klienta lub wbrew tym instrukcjom.
  7. Usługodawca odpowiada zgodnie z odpowiedzialnością określoną w RODO dla podmiotu przetwarzającego z zastrzeżeniem, że wysokość odpowiedzialności finansowej przed Klientem ograniczona jest do wartości wynagrodzenia zapłaconego przez Klienta w danym roku kalendarzowym.
  8. Strony zgodnie ustalają, że umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych zostaje zawarta na czas trwania Umowy Ramowej. Każda ze Stron ma prawo do wypowiedzenia umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych, które następuje automatycznie z wypowiedzeniem Umowy Ramowej. Nie jest możliwe wypowiedzenie umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych bez wypowiedzenia Umowy Ramowej.
  9. Umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych rozwiązuje się automatycznie bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń w wyniku rozwiązania umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych.
  10. Usługodawca nie otrzymuje wynagrodzenia z tytułu powierzenia.
  11. Umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych stanowi całość porozumienia pomiędzy Stronami w zakresie objętym jej przedmiotem i zastępuje wcześniejsze oświadczenia, porozumienia pomiędzy Stronami w tym zakresie. Za zgodą Stron, do Umowy Ramowej mogą zostać wprowadzone warunki szczególne, odbiegające od postanowień umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych, które mają pierwszeństwo przed zapisami umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych.
  12. Umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych podlega prawu polskiemu i zgodnie z nim będzie interpretowana. Do kwestii nieuregulowanych ani treścią Umowy Ramowej, ani umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych, zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy polskiego prawa.
  13. W przypadku sprzeczności pomiędzy treścią Umowy Ramowej a umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych, przeważać będą postanowienia Umowy Ramowej.
  14. Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z umową powierzenia do przetwarzania danych osobowych, podlegają wyłącznej jurysdykcji sądów polskich i Strony poddają je rozstrzygnięciu sądu powszechnego właściwego dla siedziby Usługodawcy.
  15. W przypadku stwierdzenia, iż którekolwiek z postanowień umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych jest z mocy prawa nieważne albo bezskuteczne lub niewykonalne, okoliczność ta nie będzie miała wpływu na, odpowiednio, ważność, albo skuteczność lub wykonalność pozostałych postanowień, chyba że z okoliczności wynikać będzie w sposób oczywisty, iż bez postanowień bezpośrednio dotkniętych nieważnością, ta umowa nie zostałaby zawarta.
  16. Strony przyjmują, że:
    • umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych obowiązująca na dzień zawarcia Umowy jest wiążąca;
    • Umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych może ulec zmianie bez potrzeby składania pisemnego aneksu do Umowy Ramowej;
    • Usługodawca ma prawo do jednostronnej zmiany umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych po uprzednim wysłaniu, z wyprzedzeniem 1-miesiąca przed datą wejścia w życie zmienionej treści umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych;
    • rozpoczęcie obowiązywania umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych nastąpi automatycznie w dniu rozpoczęcia korzystania z Usług;
    • w przypadku jeżeli Klient nie zgadza się na zmianę umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych ma prawo do wypowiedzenia Umowy Ramowej.
  17. Strony zobowiązują się dołożyć wszelkich starań przy rozwiązywaniu wszelkich sporów mogących wystąpić w przyszłości w związku z wykonaniem przedmiotu Umowy, w drodze obustronnych uzgodnień i porozumień.
  18. Umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych uzupełnia Umowę Ramową i nie wymaga dodatkowych podpisów.

§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronach internetowych Usługodawcy.
  2. Klient w każdej chwili ma możliwość zapisania Regulaminu oraz jego wydrukowania. Uważa się, że Klient zaakceptował warunki Regulaminu, jeśli nie zgłosił swojego pisemnego sprzeciwu w terminie 14 dni od momentu publikacji zmian warunków Regulaminu. Zgłoszenie sprzeciwu rozumiane jest jako złożenie oświadczenia o rozwiązaniu umowy zgodnie z § 9 ust. 1.
  3. Wszelkie ustalenia ustne pomiędzy Klientem, a Usługodawcą lub pracownikami działającymi w imieniu Usługodawcy, wymagają pisemnego potwierdzenia.
  4. Usługodawca i Klient deklarują gotowość rozwiązywania ewentualnych sporów wynikłych z realizacji Usługi przede wszystkim na drodze wzajemnego porozumienia.
  5. Ponadto Usługodawca i Klient ustalają, że w przypadku sporów pomiędzy stronami, sądem właściwym rzeczowo do rozpoznania wszelkich spraw będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
  6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie postanowienia Umowy Ramowej. W razie rozbieżności lub różnić pomiędzy postanowieniami niniejszego Regulaminu, a Umowy Ramowej, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy Ramowej.
  7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem i Umową Ramową, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego i odpowiednich ustaw.
Dowiedz się więcej

Umów się na demo

Dzięki Caterings zarządzanie dietetyką, produkcją, pakownią i logistyką staje się proste i efektywne, co pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału Twojego biznesu

Zarezerwuj termin